כך תתפרנסו בלי לפגוע בסדרי הלימוד

עפר גדנקן No Comments on כך תתפרנסו בלי לפגוע בסדרי הלימוד

מאות השתתפו ביום עיון
למקצועות עריכה תורנית וסופרות סת"ם

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האירוע המרשים שנערך בליל שישי האחרון במרכז 'כיוון', לא היה עוד יריד תעסוקה קלאסי. המשתתפים הרבים שפקדו את המקום הבחינו מיד כי מדובר בכנס מקצועי וממוקד מאד במטרה לשמה הוא נועד, למידה על אפיקי פרנסה ייחודיים כעריכה תורנית וסופרות סת"ם.

"יש במגזר החרדי קהל גדול מאד של אברכים ובני תורה שמחפשים עיסוק תורני להרחבת אפיק הפרנסה שלהם, ומבקשים שלא יפגע בסדרי הלימוד ובאופי התורני", מרחיב ישראל יום טוב, מנהל קשרי חוץ במרכז כיוון, על הרקע להפקת הכנס. "אלו קריטריונים שלא תמיד קל לממש, ולא תמיד יודעים להיכן לפנות כדי למצוא את המשרה המסוימת. בעקבות הצורך האמתי הזה הפקנו את הכנס לעריכה תורנית, במטרה להנגיש למשתתפיו את כל המידע המקצועי והמשקף ביותר אודות שני תחומים נבחרים וכדאיים: עריכה תורנית וסופרות סת"ם".

הכנס התמקד באופנים בהם ניתן להפוך עיסוק כזה לריווחי ומשתלם, כמקור פרנסה מכובד ויציב. "הרב זאב וקסברגר, מנהל מחלקת סת"ם במלכות וקסברגר, מסר הרצאה מרתקת ומחכימה על התחום", מספר ישראל יום-טוב. "הוא הדגיש כי זהו אינו תחביב אלא מקצוע של ממש, שהיתרון הבולט שלו הוא היכולת לנתב את העיסוק בו לשעות הנוחות באופן אישי, מבלי לוותר על סדרי הלימוד הקבועים. הוא העניק טיפים ורעיונות כיצד לייצב עסק כזה ולגרום לו להיות מניב, ואף נתן הכוונה ספציפית למשתתפים מן הקהל".

בנוסף להרצאתו של הרב וקסברגר, נהנו המשתתפים מהרצאה ייחודית וסוחפת של הרב דוד וינברג, מנהל מכון חת"ם סופר, שריתק את המשתתפים בדבריו. "הוא הסביר בהרחבה על תחום העריכה התורנית, העניק קווים לאופיו של העורך התורני ועל הנדרש ממנו, הן מבחינה קוגניטיבית והן מבחינה טכנית", ההתעניינות בדבריו נמשכה עוד שעה ארוכה לאחר ההרצאה בה העניק מהידע והניסיון הרב שלו לקהל שניגש אליו והתעניין על פרטים נוספים.

במהלך הכנס ובין ההרצאות נפגשו הבאים עם נציגי מכון עליה לסופרות סת"ם ומכללת פרוג המפעילה קורס ייעודי לעימוד תורני ממוחשב, והתעניינו על לימוד התחומים. גם פרויקט אוצר החכמה שלח את נציגיו לאירוע, ואלו העניקו מידע מקיף למתעניינים על הקריטריונים וההתאמה הנדרשת לעיסוק בעריכה תורנית מן הסוג הנדרש באוצר החכמה.

במקביל יכלו המשתתפים להתרשם משירותי המרכז, ליהנות מאבחונים מקוצרים במקום ולהתכבד בכיבוד ליל שישי עשיר ומפנק. חוברת מושקעת במיוחד חולקה גם היא, ואיתה פלייר סיכום מפורט על תחום העריכה התורנית, שגרר התעניינות רבה מאד בקרב באי הכנס.



0 תגובות